Wszystko o:

rohacze

Rohacze

Brestową - podobna charakterem do Orej Perci a dłuższa, na wielu odcinkach eksponowana i z zamontowanymi sztucznymi ułatwieniami. W tym roku testowaliśmy odcinek przez Rohacze i wrażenia jak najbardziej pozytywne. Szlak na pewno dokończymy za rok. Wchodziliśmy od polskiej strony i była to opcja trochę

Rohacze jesienią... Nocleg w Dolinie Chochołowskiej Rohacze Widok na stronę polską quot Tramwaj quot na Rohaczu Ostrym

rohacze w obiektywach innych cz. 1

Przedatwione tu fotki są autorstwa Piotra, http: fotoeseje.blox.pl 2010 06 piotr.html , Tomka, http: fotoeseje.blox.pl 2010 07 tomek.html i jeszcze jednego Tomka, http: fotoeseje.blox.pl 2010 10 tomek-inny.html , który wpisu doczeka ł się za trochę. Panowie! Wielkie dzięki za udostępnienie zdj

inny rzut oka na rohacze

To samo miejsce. Ten sam miesiąc ale rok wcześniej. Inna temperatura powietrza. Te same góry. Ale jakby inaczej widziane. I w innych barwach sfotografowane. A wodne oczka Rohackich Stawów błyskały jak lusterka...

rohacze w obiektywach innych cz. 2 i ostatnia

A oto kilka fragmentów z dalszej drogi. Nie zawsze można było wyciągnąć aparat, więc nie jest to pełna dokumentacja. Ale jeszcze raz Koledzy dzięki za te zdjęcia - ja nie cyknąłem nic w czasie tej drogi :- .                             Nagrodą były widoki jak ten z Banówki na S

Regiony Turystyczne

Rohacze Żiar - miejscowość u wylotu Ziarskej doliny do Kotliny Liptowskiej nbsp Słońce w Białych Karpatach świeci mocniej niż w innych zakątkach Europy Środkowej. Mieszkańcy tej karpackiej krainy położonej na granicy Czech i Słowacji nauczyli się wykorzystywać słoneczną energię nie tylko do ogrzewania

2012.08.18 - Rohace

wszystko. Pogoda, umiarkowana ilość ludzi. Fantastyczne panoramy i klimat. Andy na chwilę przerwał zagraniczną delegację i mogliśmy go wyciągnąć w góry. Słowacki Rohacze w Zachodnich Tatrach jest uważane za jeden z bardziej malowniczych i wymagających szlaków, więc oczywiście wzbudzał pożądanie. Ruszamy

Białka, czyli więcej nowoczesności

Dolomitów, tu widok od Hawrania, przez Łomnicę, Jaworowy, Lodowy na wschodzie po Rohacze, Błyszcz, Osobitą na zachodzie. I gdzieś po drodze nawet Kasprowy ze szpikulcem obserwatorium na szczycie. I cała ta przepiękna koronka Tatr w pełnej, słonecznej okazałości.  Można by tak stać i stać, patrzeć i patrzeć

Granicznym grzbietem Tatr Zachodnich

. 300m, ale szlak prawie nie trawersuje, tylko daje prosto w górę, a jest to moment, kiedy ma się już w nogach sporo kilometrów. Wołowiec i Rohacze z podejścia na Jarząbczy Szlak nie wchodzi na sam wierzchołek Jarząbczego, ale to nie problem, na szczyt jest dosłownie pięć minut. Widoki są ciekawe

Hulajnogi i sesja kałużowa

odwrót. Do domku wpadliśmy wraz z pierwszymi kroplami ulewy, straszeni grzmotami i błyskawicami. Szczęsliwe burze zwykle długo nie trwają, ta tez pohuczała,, pomruczała, deszczem świat zmoczyła i poszła sobie precz za Rohacze. No to my myk, zjedliśmy obiadek, zabraliśmy nasze plecaczki z drugim

tatry zachodnie 2010 na wołowiec

, Wierchy Jarząbczy, Kończysty i Trzydniowiański. No i na prawo: Rakoń, może i Grześ ale już uleciało z pamięci. Kiedy jednak tylko nasze  głowy przewyższą linię grzbietu przed naszymi oczami - prawie nieoczekiwanie pojawiają się Rohacze Ostry i Płaczliwy, Trzy Kopy, Grupa Hruba, co chyba znaczy coś

pożegnanie z rohaczami

Jakobina?:   I z Banówki rzut oka w tył - przez Hrubą Kopę, Tri Kopy i Rohacze aż po Wołowiec:

tatry zachodnie 2010 na rohacz

. Rohacze są malownicze ale szlak wiodący po nich jest określany jako wymagający. Fragment przejścia od Rohacza Ostrego do Płaczliwego można zobaczyć na zdjęciu 3 - nie najlepszym, trudno. Później spróbuję wynegocjować od Tomka i Piotrka zgodę na publikację ich zdjęć rohackiego przejścia. Strach

co się stało na rohaczu

, Rohacze, o! Powoli i mnie zaczęło się udzielać podniecenie. Jak już na łamach tego bloga wspomniałem, Rohacz Ostry wziąłem z marszu. Przekładając nogę na ostatnią półeczkę pomyślałem tylko, że jest tu trudniej niż na Orlej Perci. Jak dla mnie - subiektywnie szczerze to poświadczam. Ha, ha - później to

tatry zachodnie 2010 przez jarząbczy na wołowiec

- cóż Wołowiec i Rohacze :- .  Przechodzimy kilkadziesiąt metrów, zmienia się albo perspektywa albo oświetlenie.  Ale co za dużo to niezdrowo - ograniczę więc liczbę fotografii owych górek, już dobrze znanych, do niezbędnego minimum. Tylko aby widać było gdzie byliśmy :- . Na Jarząbczym spotykamy

góry jak tatry zachodnie made in ireland

Beenkgeragh wyższy - trochę jakbym Rohacze zobaczył :-   Jeziora Coomlougha i Eagher. A to trzecie - nie licząc małego przesmyku - to trzecie... chyba Acoose :-    Turyści sunący zboczem na siagę - mówiłem już: szlaków tak mało i kiepsko oznaczone, że każdy radzi sobie jak może

zimowe wakacje :

Właśnie dobiegła końca pierwsza połowa mojego zimowego urlopu, którą spędziłam w najmniej znanej mi części Tatr, w ich zachodniej, słowackiej części, znaczy się na Orawie. W małej podgórskiej miejscowości z widokami na Rohacze i Osobitą. Zastałam tutaj zimę najpiękniejszą jaka może być, świetny

pod Rohaczami

Majówka na Słowacji. Rohacze - Zuberec - Oravice - Muzeum Oravskiej Wsi - Habovka.

Banikov

swoje skalne oblicze, a Zabraty delikatnie opadają ku dolinie. Przed nami odkrywa się niesamowicie wyglądający z tej strony Wołowiec. Dalej Rohacze , Trzy Kopy i Hruba Kopa a także cel naszej wyprawy Banikov 2178m . Dotarliśmy do Spalenej Doliny! Dolina Spalena to jedno z najładniejszych miejsc

rohacze

mamy troszke za krotkie nozki i musial nam pan przwwodnik pomoc w pewnym miejscu: po 10 g drogi zeszlismy do jakiejs wioski: i moje korony zostaly wydane na duze ilosci alkoholu:P pomijajac pozniejsze spiewy quot moherowych quot uczestnikow wycieczki bylo bardzo fajnie: a za tydzien na Rohacze